Godziny otwarcia: Poniedziałek-Piątek 9.00 - 20.00

Leczenie kanałowe

To dobra inwestycja w Twoje zdrowie. To również postępowanie tańsze i mniej inwazyjne niż usunięcie uszkodzonego zęba i zastąpienie go mostem protetycznym lub wykonaniem implantu.

Co oznacza, że ząb wymaga leczenia kanałowego?

Leczenie kanałowe wykonuje się wtedy, gdy bakterie powodujące próchnicę zęba zniszczyły szkliwo i zębinę i przedostały się do jego wnętrza – miazgi: żywej, unaczynionej i unerwionej tkanki, która jest połączona z krwioobiegiem całego organizmu. Jest to sytuacja niebezpieczna dla samego zęba, a także całego organizmu. Bakterie wędrując z krwią wpływają negatywnie na stawy, serce, nerki i inne narządy. Taki stan wymaga natychmiastowego leczenia.

W leczeniu kanałowym wykorzystujemy specjalistyczne lupy stomatologiczne szwajcarskiej firmy Sandy Grendel. Dlaczego lupy? Lupy zapewniają bardzo dobrą widoczność pola operacyjnego i nie wymagają – w przeciwieństwie do mikroskopu – czasochłonnego i częstego nastawiania optyki. Praca z wykorzystaniem lup skraca czas zabiegu i nie obciąża pacjenta dodatkowymi kosztami.

Etapy leczenia

1. Diagnoza
    Na tym etapie wykonujemy zdjęcie RVG (techniką cyfrową) Oceniamy stan zniszczenia tkanek zęba, liczbę korzeni, przebieg i szerokość kanałów wewnątrz każdego korzenia.
  2. Usunięcie próchnicy z korony zęba
    Dokładnie oczyszczamy ząb odsłaniając ujścia kanałów wszystkich korzeni.
  3. Oczyszczanie zakażonych kanałów z bakterii
    Usuwamy zakażoną miazgę a następnie bakterie ze ścian kanałów korzeniowych. W tym celu wykorzystujemy m.in. bardzo skuteczny system narzędzi ultradźwiękowych. Dzięki wysokiej klasy i różnorodności instrumentarium możliwe jest dokładne i ostateczne oczyszczenie systemu kanałów na jednej wizycie.
  4. Szczelne wypełnienie
    Puste i zdezynfekowane kanały wypełniamy materiałem zabezpieczającym je przed ponownym wniknięciem bakterii. Po wypełnieniu kanałów wykonujemy kontrolne zdjęcie RVG.
  5. Trwała odbudowa zęba
    W zależności od wskazań zakładamy kosmetyczne wypełnienie kompozytowe lub dokonywana jest protetyczna odbudowa zęba.

Skuteczność leczenia kanałowego jest wysoka, jest to procedura sprawdzona i bezpieczna (pod warunkiem przestrzegania odpowiedniej dokładności i czystości procedur). W trudnych sytuacjach klinicznych skuteczność leczenia kanałowego wspiera chirurgia stomatologiczna. Leczenie kanałowe zęba to procedura czasochłonna wymagająca ponadprzeciętnych umiejętności lekarza oraz bogatego i kosztownego instrumentarium.