Godziny otwarcia: Poniedziałek-Piątek 9.00 - 20.00; Sobota 9.00 - 13.00

• Włoski

Stomatologia Jarzębiny

Chirurgiczne usuwanie ósemek Ursynów Warszawa

Usuwanie ósemek jest najczęstszym zabiegiem chirurgii stomatologicznej przeprowadzanym w klinice Stomatologia Jarzębiny na warszawskim Ursynowie.  Ósemki wyrzynają się w momencie, gdy wszystkie pozostałe zęby stoją już na swoim miejscu. Często zdarza się, że dla ósemek brakuje już miejsca w łuku zębowym.

Brak miejsca, nieprawidłowe położenie w kości i związane z tym powikłania są najczęstszym wskazaniem do usunięcia ósemek.

Zaprogramowane przez naturę ósemki, które zaczynają się przesuwać w kierunku dziąsła :

Usuwanie zębów Ursynów - zabieg

Zabieg chirurgicznego usuwania  zatrzymanych trzecich zębów trzonowych (ósemek) jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym. Jest więc bezbolesny dla pacjenta.

Ząb odsłaniany jest za pomocą narzędzi chirurgicznych i wyjmowany w całości lub w częściach - zależy to od ułożenia zęba w kości. Po zabiegu rana zaopatrywana jest szwami, które są usuwane po 7-14 dniach. Orientacyjny czas trwania zabiegu jest określany indywidualnie, na podstawie badania klinicznego i radiologicznego przez lekarza. Zapraszamy na konsultację.

Obrzęk po zabiegu jest sprawą bardzo indywidualną, zależy przede wszystkim, od przestrzegania przez pacjenta zaleceń lekarza, a w mniejszym stopniu od predyspozycji pacjenta, trudności zabiegu, położenia zęba, czasu trwania zabiegu. Obrzęk może utrzymywać się przez około 10 dni.

Zalecenia:

Sprawdź orientacyjne ceny zabiegu na stronie wyrywanie ósemek cena.

Wyrywanie ósemek narkoza

Nie ma możliwości przeprowadzenia zabiegu usunięcia ósemki pod narkozą.

Usuwanie zębów mądrości w ciąży

W ciąży jedynie kiedy są bezwzględne wskazania. Wówczas najbezpieczniej w II trymestrze.

Wyrywanie zębów mądrości - powikłania

Suchy zębodół - nieprawidłowe gojenie zębodołu. Objawia się bólem okolicy pozabiegowej w trzeciej / czwartej dobie. Nie jest groźne, leczy się miejscowo, należy zgłosić się do gabinetu.

Szczękościsk - trudności w rozwarciu szczęk - leczenie p/bólowe, przeciwzapalne, mechanoterapia, zimne okłady, fizykoterapia.

Obrzęk po zabiegu jest sprawą bardzo indywidualną, zależy przede wszystkim od przestrzegania przez pacjenta zaleceń lekarza, a w mniejszym stopniu od predyspozycji pacjenta, trudności zabiegu, położenia zęba, czasu trwania zabiegu. Obrzęk może utrzymywać się przez około 10 dni.