Godziny otwarcia: Poniedziałek-Piątek 9.00 - 20.00

Chirurgiczne usuwanie ósemek Ursynów Warszawa

Usuwanie ósemek jest najczęstszym zabiegiem chirurgii stomatologicznej przeprowadzanym w klinice Stomatologia Jarzębiny na warszawskim Ursynowie.  Ósemki wyrzynają się w momencie, gdy wszystkie pozostałe zęby stoją już na swoim miejscu. Często zdarza się, że dla ósemek brakuje już miejsca w łuku zębowym.

Brak miejsca, nieprawidłowe położenie w kości i związane z tym powikłania są najczęstszym wskazaniem do usunięcia ósemek.

Zaprogramowane przez naturę ósemki, które zaczynają się przesuwać w kierunku dziąsła :

• powodują bardzo bolesne, nawracające stany zapalne,
  • uciskają sąsiednie zęby i niszczą je,
  • przesuwają ku przodowi pozostałe zęby powodując wady zgryzu, np. stłoczenia (mogą niweczyć efekty wcześniej przeprowadzonego leczenia ortodontycznego),
  • zęby ósme położone w kości poziomo (co uniemożliwia ich wyrznięcie) mogą być powstawania torbieli, które niszczą kość i sąsiednie zęby,
  • zaawansowana próchnica i stany zapalne miazgi w niektórych przypadkach mogą być wskazaniem do usunięcia ósemek,  ich usytuowanie w jamie ustnej i anomalie w budowie anatomicznej uniemożliwiają prawidłowe przeprowadzenie leczenia (zwłaszcza leczenia kanałowego).

Usuwanie zębów Ursynów – zabieg

Zabieg chirurgicznego usuwania  zatrzymanych trzecich zębów trzonowych (ósemek) jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym. Jest więc bezbolesny dla pacjenta.

Ząb odsłaniany jest za pomocą narzędzi chirurgicznych i wyjmowany w całości lub w częściach – zależy to od ułożenia zęba w kości. Po zabiegu rana zaopatrywana jest szwami, które są usuwane po 7-14 dniach. Orientacyjny czas trwania zabiegu jest określany indywidualnie, na podstawie badania klinicznego i radiologicznego przez lekarza. Zapraszamy na konsultację.

Obrzęk po zabiegu jest sprawą bardzo indywidualną, zależy przede wszystkim, od przestrzegania przez pacjenta zaleceń lekarza, a w mniejszym stopniu od predyspozycji pacjenta, trudności zabiegu, położenia zęba, czasu trwania zabiegu. Obrzęk może utrzymywać się przez około 10 dni.

Zalecenia:

• Utrzymanie opatrunku uciskowego przez 30 minut, jeśli był założony.
  • Stosowanie zimnych okładów na twarz przez 7 dni od zabiegu – należy wcześniej zabezpieczyć skórę przed odmrożeniem ręcznikiem papierowym, ligniną lub tkaniną.
  • Dieta miękka, chłodna.
  • Unikać palenia tytoniu przez 24 h po zabiegu.
  • Gryzienie przeciwną stroną.
  • Wzmożona higiena jamy ustnej – szczotkowanie zębów po każdym posiłku.
  • Płukanie jamy ustnej preparatem Octenidol lub Chlorhexil Extra lub Eludril 4-5 razy dziennie przez 2 tygodnie.
  • Antybiotyk wg zaleceń lekarza.
  • Usunięcie szwów po 7-14 dniach wg zaleceń lekarza.
  • Przeciwbólowo Pyralgina, Paracetamol lub Ibuprofen.
  • Jeśli ból w trzeciej lub czwartej dobie po zabiegu będzie się nasilał, może to oznaczać nieprawidłowe gojenie zębodołu, konieczna jest wizyta w gabinecie.

Sprawdź orientacyjne ceny zabiegu na stronie wyrywanie ósemek cena.

Wyrywanie ósemek narkoza

Nie ma możliwości przeprowadzenia zabiegu usunięcia ósemki pod narkozą.

Usuwanie zębów mądrości w ciąży

W ciąży jedynie kiedy są bezwzględne wskazania. Wówczas najbezpieczniej w II trymestrze.

Wyrywanie zębów mądrości – powikłania

• Suchy zębodół – nieprawidłowe gojenie zębodołu. Objawia się bólem okolicy pozabiegowej w trzeciej / czwartej dobie. Nie jest groźne, leczy się miejscowo, należy zgłosić się do gabinetu.
  • Szczękościsk – trudności w rozwarciu szczęk – leczenie p/bólowe, przeciwzapalne, mechanoterapia, zimne okłady, fizykoterapia.
  • Obrzęk po zabiegu jest sprawą bardzo indywidualną, zależy przede wszystkim od przestrzegania przez pacjenta zaleceń lekarza, a w mniejszym stopniu od predyspozycji pacjenta, trudności zabiegu, położenia zęba, czasu trwania zabiegu. Obrzęk może utrzymywać się przez około 10 dni.